GMC YUKON DENALI

OPANCERZONY W KLASIE B7

Pojazd posiada opancerzoną komorę silnika, a także zabezpieczenie komory pasażerskiej wyposażonej w przegrodę naprzeciw tylnej klapy.

SYSTEM ZABEZPIECZEŃ

  • Poziom opancerzenia nawisu – B7 (EN1522) zapewnia ochronę dla elementów strategicznych. Opancerzenie nawisu stanowi zabezpieczenie dla części o strategicznym znaczeniu takich jak chłodnica, akumulatory, elektroniczny moduł sterujący (ECU) silnika, a także pompy hamulcowe i sprzęgieł
  • Błotniki są zabezpieczone na całej długości
  • Chłodnica -zabezpieczona
  • Obszar za światłami pomiędzy błotnikami a zabezpieczeniem chłodnicy jest zabezpieczony elementem zapewniającym ciągłość ochrony
  •  

SYSTEM ZABEZPIECZEŃ KABINY KIEROWCY

Nieprzeźroczyste opancerzenie stanowi zabezpieczenie przed ostrzałem następującymi nabojami: 7,62×51 AP 7,62×39 API BZ 7,62×39 API Typ 56

Zabezpieczenie było testowane pod kątem powyżej wymienionych pocisków zgodnie z normą EN 1522, dodatkowo testy rozszerzono o pociski 7,62×39. Podczas testów wykorzystano wzorzec trójkąta równobocznego o długości boku 120mm

Przeźroczyste opancerzenie stanowi zabezpieczenie przed ostrzałem następującymi nabojami: 7,62x51AP 7,62×39 API BZ 7,62×39 API Typ 56

Zabezpieczenie było testowane pod kątem powyżej wymienionych pocisków zgodnie z normą EN 1063, dodatkowo testy rozszerzono o pociski 7,62×39. Podczas testów wykorzystano wzorzec trójkąta równobocznego o długości boku 120mm

Szyby dla opancerzenia B7 są grubości przynajmniej 70mm. Mogą być dodatkowo wyposażone w wewnętrzną warstwę poliwęglanową. Wszystkie szyby są pancerne.

WYTRZYMAŁOŚĆ NA EKSPLOZJE (PODŁOGA)

Pasażer jest chroniony przed wybuchami ręcznych granatów 2x DM 51 poprzez zastosowanie stali balistycznej o min. parametrach: 4mm grubości, twardość 500 w skali Brinell’a

OPANCERZENIE NIEPRZEŹROCZYSTE

  • Cała komora pasażera jest opancerzona, począwszy od zapory ogniowej po tylną klapę
  • Opancerzona zapora ogniowa wykonana ze stali o min. parametrach: grubość 10mm, twardość 600 w skali Brinell’a
  • Opancerzenie drzwi  wykonane ze stali o min. parametrach: grubość 10mm, twardość 600 w skali Brinell’a
  • Drzwi wyposażone w blokadę/zamknięcie mechaniczne typu “war lock” (lit. blokada wojenna)
  • Drzwi wykonany z jednego kawałka stali minimalnie od dolnej krawędzi do obszaru pod oknem oraz od zawiasu do zamka, o min. parametrach: grubość 10mm, twardość 600 w skali Brinell’a
  • Podłoga chroniona stalą min. parametrach: grubość 4mm, twardość 500 w skali Brinell’a
  • Na spawanych złączach umieszczone są listwy osłaniające wykonane z tego samego materiału – min. 19mm od środkowej linii spawu lub min. 15mm z nakładką
  • Zastosowane są skrzynie ochrony balistycznej nad wszystkimi otworami takimi jak przykładowo klamki drzwi, wzdłuż koryta kablowego oraz przewodami systemów ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji
  • Zbiorniki paliwowe są pokryte warstwą ochronną z włókna aramidowego składającego się z 10 warstw  włókien aramidowy. Zabezpieczenie zbiorników paliwowych jest wykonane ze stali balistycznej o min. parametrach: grubość 4mm, twardość 500 w skali Brinell’a
  • Klasa opancerzenia/wytrzymałości wlewu paliwa oraz przewodów paliwowych na poziomie B6
  • Wzmocnienie zderzaków zostanie umieszczone za zderzakiem oryginalnego producenta wyposażenia (OEM) 
  • Wzmocnione sprężyny śrubowe; wytrzymałe amortyzatory, wytrzymałe tłumiki drgań układu kierowniczego, wytrzymały stabilizator poprzeczny
  • Powiększone tarcze i zaciski hamulcowe. Elastyczne linki hamulcowe zastąpione stalowymi plecionymi linkami hamulcowymi. Płyn hamulcowy zmieniony na płyn o wyższym punkcie wrzenia
  • Felgi, opony oraz wkładki typu “run-flat”o nośności 1400kg lub większej. Wkładka typu “run-flat” jest wykonana z technicznego tworzywa sztucznego z systemem skręcania i pozwala na przejechanie 50km z prędkością 50 km/h. Wkładka typu “run-flat” jest kompatybilna z systemem monitoring ciśnienia opon
  • Zastosowano układ podwójnych akumulatorów. Akumulatory są wytrzymałe, z żelowym elektrolitem
  • Pojazd  wyposażony jest w automatyczny system przeciwpożarowy. System posiada dwie dysze umieszczone w komorze silnika, a także 1 nad zbiornikiem paliwowym
  • W kabinie kierowcy znajduje się 2 kg gaśnica proszkowa