POJAZDY OPANCERZONE
MERCEDEC G500 - POJAZD OPANCERZONY W KLASIE B6 - SUV
OPIS
- 7.62 x 51 RG L2A2 przy 843 m/s
- 7.62 x 39 PS 1943 przy 709 m/s
- 5.56 x 45 RG L2A2 przy 931 m/s
- FNB SS109 przy 942 m/s
- i niższe zagrożenia
OPANCERZENIE
- ściany: blacha pancerna o grubości 5 mm ARMOX T 600
- podłoga: blacha pancerna o grubości 5 mm ARMOX T 600
- dach: blacha pancerna o grubości 5 mm ARMOX T 600
- okna: grubość pancernego szkła 38 mm
WYPOSAŻENIE
- wzmocnione zawieszenie
- wzmocnione hamulce
- opancerzony grill: blacha 3 mm ARMOX T 500
- opancerzony przedział silnika: blacha 3 mm ARMOX T 500
- wzmocnione zawiasy we wszystkich drzwiachpodnośniki szyb przednich
- intercom
- syrena alarmowaautoalarm i immobiliser
- opancerzony zbiornik paliwa
- centralny zamek
- Magcode
SAMOCHÓD BAZOWY
- silnik o pojemności 5 461 cm3 SOHC, V8
- moc: 387 km@ 5 500 rpm
- paliwo: benzyna bezołowiowa
- skrzynia biegów: automatyczna
- napęd: 4 x 4
WYMIARY ZEWNĘTRZNE
- długość całkowita: 4 662 mm (razem z kołem zapasowym)
- wysokość całkowita: 1 961 mm
- szerokość całkowita: 2 055 mm
- rozstaw osi: 2 850 mm
- masa własna: 3 600 kg
- ładowność: 800 kg
- masa całkowita: 4 400 kg
WYPOSAŻENIE
- poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- stały napęd na cztery koła z blokadą dyferencjału
- ABS
- Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia,
- regulowane elektrycznie i podgrzewane
- Automatyczna 7 biegowa skrzynia
- Reflektory Bi-Xenon
- System wspomagania hamowania
- System multimedialny Command
- APS
- Blokada dyferencjału
- ESP
- System kontroli trakcji
- Thermatic – system klimatyzacyjny
- Wielofunkcyjna kierownica
- Pojemność zbiornika paliwa około 96 litrów
- Tempomat
- System zapłonu przy użyciu jednego przycisku”TIPP”
- Elektryczna regulacja przednich foteli
- Tapicerka skórzana
- Kolor nadwozia: granatowy metalik
- Podgrzewana przednia szyb
Rok produkcji zabudowy: 2012
Rok produkcji samochodu bazowego: 2012
Przebieg: 230 km – tylko jazdy próbne
POJAZD ROZPOZNANIA I NADZORU WIZYJNEGO
Na podwoziu opancerzonej Toyota Land Cruiser V8 4x4
OPIS
Pojazd Rozpoznania I Nadzoru Wizyjnego jest pojazdem specjalnym, przewidzianym do wykonywania zadań w zakresie zabezpieczenia obszarów podwyższonego ryzyka. Z uwagi na zastosowane unikalne rozwiązania techniczne jest przeznaczony głównie dla Straży Granicznej. Służy do prowadzenia obserwacji terenu lub trudno dostępnego obszaru np. granica państwowa w czasie dnia i nocy a także bez względu na porę roku czy panujące ekstremalne warunki atmosferyczne (deszcz, mgła, opad śniegu czy wysoki mróz).
Pojazd Rozpoznania I Nadzoru Wizyjnego jest wyposażony w kamerę termowizyjną, radar, maszt teleskopowy (wysokość do 7 m) i własne źródło zasilania.
ZASTOSOWANO Najnowocześniejsze technologie radaru firmy Blighter i kamery termowizyjnej firmy Chess Dynamics, wzajemnie zintegrowane, pozwalające osiągnąć 100% skuteczności w zakresie zidentyfikowania intruzów tj niepożądanych osób znajdujących się w miejscu do tego nieprzeznaczonym.
Jako to działa?
Radar wykrywa i automatycznie przekazuje precyzyjną informację dla kamery
o miejscu zdarzenia. Kamera poprzez zastosowany system integracji pokazuje obraz z miejsca zdarzenia.
Pojazd opcjonalnie może być wyposażony nie tylko w kamerę termowizyjną ale i także, zestawu zdalnych kamer wzajemnie zintegrowanych. Taki system monitoringu wizyjnego jest również wykorzystywany dla określonego obszaru w warunkach wielkomiejskich i terenów trudno dostępnych, będących szczególnie zagrożonych szlakach granicznych, kolejowych, dworcach oraz węzłowych stacjach towarowych, stadionach i miejsc imprez masowych tam, gdzie występuje ryzyko zagrożenia dla bezpieczeństwa osób i mienia.
Pojazd Rozpoznania I Nadzoru Wizyjnego dodatkowo umożliwia:
a) Nadzór – poprzez system monitoringu wizyjnego obszarów o trudnym ukształtowaniu terenu lub z utrudnionym dojazdem.
b) Podejmowanie działań związanych z koniecznością częstego przemieszczania się i wymagających zminimalizowania czasu potrzebnego na osiągnięcie gotowości do podjęcia pracy.
c) Wydawanie rozkazów podległym siłom za pośrednictwem łączności konwencjonalnej radiowej oraz telefonicznej.
d) Zapis materiału pochodzącego z monitoringu, z późniejszą możliwością jego edycji.
e) Prowadzenia dokumentacji służbowej z wykorzystaniem zestawu komputerowego.
TOYOTA LAND CRUISER 200, B6
OPIS
Opancerzenie klasy B6 nieprzenikalne dla karabinów FAL używających amunicji 7,62 x 39 z ostrym czubkiem oraz popularnych karabinów AK 47 używających amunicji z rdzeniem stalowym. Jest ona wykonana przez wykwalifikowanych techników z materiałów najwyższej jakości. Zabudowa oferuje ochronę europejskiej klasy B6 i posiada atesty nieprzenikalności dla następujących rodzajów amunicji:
- 7,62 x 39 RG L2A2 przy prędkości 843 m/s
- 7,62 x 39 PS 1943 kulowa przy prędkości 709 m/s
- 5,56 x 45 RG L2A2 przy prędkości 931 m/s
- FNB SS109 przy prędkości 942 m/s i mniejszych
OPANCERZENIE
- boki – blacha o grubości 4 mm
- podłoga – blacha o grubości 4 mm
- dach – blacha o grubości 4 mm
- szyby – grubość szkła 33 mm
- Pojazd z opancerzeniem klasy B4+,5-drzwiowy z klapą tylną umożliwiający łatwy dostęp do przestrzeni bagażowej
- Częściowo opancerzona komora silnika
- Liczba miejsc – 5
- napęd 4 x 4
- Automatyczna skrzynia biegów
- wzmocnione zawieszenie
- opancerzony zbiornik paliwa
GMC YUKON DENALI - POJAZDY OPANCERZONE W KLASIE B6 - SUV
OPIS
Pojazd posiada opancerzoną komorę silnika, a także zabezpieczenie komory pasażerskiej wyposażonej w przegrodę naprzeciw tylnej klapy.
SYSTEM ZABEZPIECZEŃ
- Poziom opancerzenia nawisu – BR6 (EN1522) zapewnia ochronę dla elementów strategicznych. Opancerzenie nawisu stanowi zabezpieczenie dla części o strategicznym znaczeniu takich jak chłodnica, akumulatory, elektroniczny moduł sterujący (ECU) silnika, a także pompy hamulcowe i sprzęgieł
- Błotniki są zabezpieczone na całej długości
- Chłodnica -zabezpieczona
- Obszar za światłami pomiędzy błotnikami a zabezpieczeniem chłodnicy jest zabezpieczony elementem zapewniającym ciągłość ochrony
SYSTEM ZABEZPIECZEŃ KABINY KIEROWCY
- Nieprzeźroczyste opancerzenie stanowi zabezpieczenie przed ostrzałem następującymi nabojami:
- 7,62×51 AP
- 7,62×39 API BZ
- 7,62×39 API Typ 56
Zabezpieczenie było testowane pod kątem powyżej wymienionych pocisków zgodnie z normą EN 1522, dodatkowo testy rozszerzono o pociski 7,62×39. Podczas testów wykorzystano wzorzec trójkąta równobocznego o długości boku 120mm
Przeźroczyste opancerzenie stanowi zabezpieczenie przed ostrzałem następującymi nabojami:
- 7,62x51AP
- 7,62×39 API BZ
- 7,62×39 API Typ 56
Zabezpieczenie było testowane pod kątem powyżej wymienionych pocisków zgodnie z normą EN 1063, dodatkowo testy rozszerzono o pociski 7,62×39. Podczas testów wykorzystano wzorzec trójkąta równobocznego o długości boku 120mm
Szyby dla opancerzenia B7 są grubości przynajmniej 70mm. Mogą być dodatkowo wyposażone w wewnętrzną warstwę poliwęglanową. Wszystkie szyby są pancerne.
Wytrzymałość na eksplozje (podłoga)
Pasażer jest chroniony przed wybuchami ręcznych granatów 2x DM 51 poprzez zastosowanie stali balistycznej o min. parametrach: 4mm grubości, twardość 500 w skali Brinell’a
OPANCERZENIE NIEPRZEŹROCZYSTE
- Cała komora pasażera jest opancerzona, począwszy od zapory ogniowej po tylną klapę
- Opancerzona zapora ogniowa wykonana ze stali o min. parametrach: grubość 10mm, twardość 600 w skali Brinell’a
- Opancerzenie drzwi wykonane ze stali o min. parametrach: grubość 10mm, twardość 600 w skali Brinell’a
- Drzwi wyposażone w blokadę/zamknięcie mechaniczne typu “war lock” (lit. blokada wojenna)
- Drzwi wykonany z jednego kawałka stali minimalnie od dolnej krawędzi do obszaru pod oknem oraz od zawiasu do zamka, o min. parametrach: grubość 10mm, twardość 600 w skali Brinell’a
- Podłoga chroniona stalą min. parametrach: grubość 4mm, twardość 500 w skali Brinell’a
- Na spawanych złączach umieszczone są listwy osłaniające wykonane z tego samego materiału – min. 19mm od środkowej linii spawu lub min. 15mm z nakładką
- Zastosowane są skrzynie ochrony balistycznej nad wszystkimi otworami takimi jak przykładowo klamki drzwi, wzdłuż koryta kablowego oraz przewodami systemów ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji
- Zbiorniki paliwowe są pokryte warstwą ochronną z włókna aramidowego składającego się z 10 warstw włókien aramidowy. Zabezpieczenie zbiorników paliwowych jest wykonane ze stali balistycznej o min. parametrach: grubość 4mm, twardość 500 w skali Brinell’a
- Klasa opancerzenia/wytrzymałości wlewu paliwa oraz przewodów paliwowych na poziomie B6
- Wzmocnienie zderzaków zostanie umieszczone za zderzakiem oryginalnego producenta wyposażenia (OEM)
- Wzmocnione sprężyny śrubowe; wytrzymałe amortyzatory, wytrzymałe tłumiki drgań układu kierowniczego, wytrzymały stabilizator poprzeczny
- Powiększone tarcze i zaciski hamulcowe. Elastyczne linki hamulcowe zastąpione stalowymi plecionymi linkami hamulcowymi. Płyn hamulcowy zmieniony na płyn o wyższym punkcie wrzenia
- Felgi, opony oraz wkładki typu “run-flat”o nośności 1400kg lub większej. Wkładka typu “run-flat” jest wykonana z technicznego tworzywa sztucznego z systemem skręcania i pozwala na przejechanie 50km z prędkością 50 km/h. Wkładka typu “run-flat” jest kompatybilna z systemem monitoring ciśnienia opon
- Zastosowano układ podwójnych akumulatorów. Akumulatory są wytrzymałe, z żelowym elektrolitem
- Pojazd wyposażony jest w automatyczny system przeciwpożarowy. System posiada dwie dysze umieszczone w komorze silnika, a także 1 nad zbiornikiem paliwowym
- W kabinie kierowcy znajduje się 2 kg gaśnica proszkowa
AMRV - Wielozadaniowy Pojazd Opancerzony Germaz
OPIS
Jeden pojazd – wiele możliwości zastosowań
OCHRONA
AMRV oferuje załodze wysoki poziom ochrony zarówno przed minami przeciwpiechotnymi i przeciwpancernymi, przed improwizowanymi ładunkami wybuchowymi (IED), jak również przed odłamkami artyleryjskimi oraz pociskami broni strzeleckiej. Dodatkowo pojazd może być wyposażony w układ filtrowentylacyjny chroniący przed Bronią Masowego Rażenia.
UNIWERSALNOŚĆ
Poza zapewnieniem wysokiego poziomu ochrony, pojazd firmy Germaz jest również zdolny do wykonywania różnych zadania na współczesnym polu walki. Dzięki takim cechom, jak: wysoka mobilności, modułowość konstrukcji oraz łatwość zmiany konfiguracji wyposażenia pojazd ten może być szybko adoptowany do różnych zadań. AMRV G10 może być używany na całym świecie, w różnych misjach, niezależnie od warunków pogodowych, czy ukształtowania terenu.
Germaz AMRV:
- Wysoki poziom ochrony
- Wysoka mobilność w terenie dzięki wykorzystaniu podwozia UNIMOG
- Wielozadaniowość
- Ogólnoświatowa sieć serwisowa oraz logistyczna
- Wysoka efektywność ekonomiczna ze względu na niskie koszty eksploatacji